Translate

vrijdag 24 augustus 2012

Wat een hitte

Eindelijk was het zover, donderdag 16 augustus op weg naar Vichy. 's morgens rond 7h30 vertrokken en tegen 17h waren we aan ons hotel. Deze lag in het midden van het stadje Vichy. De eerste avond al eens een kleine verkenning gedaan en dit stadje was heel mooi. Een tof gezellig stadje. Je zou bijna zeggen Parijs in het klein.
Vrijdag na een goed ontbijt gingen we de triathlon omgeving verkennen. De challenge expo was natuurlijk Troy zijn favoriete plekje. Verschillende standjes met alles wat met triathlon te maken heeft. Troy heeft hier wel wat tijd doorgebracht. Daar was ook de inschrijving en ben ik mijn pakket met nummers, chip, enz. gaan afhalen.
In de namiddag gaan zwemmen in een heel mooi zwembad van Vichy. Een 50m openlucht sportbad. Hier was zelfs de Amerikaanse zwemploeg van de olympische spelen met Phelps en Lochte op stage geweest in juli. Weer een super plaats voor Troy, zeker de muur met alle handtekeningen van de toppers was iets uniek.
Op zaterdag was er een duathlon voor kids voorzien. Er was een reeks 98/97 dus Troy ingeschreven. De aankomst was voorzien in de arena van de challenge. Voor die mannen een toffe belevenis. Alles was in de voormiddag. Al goed want de temperatuur in de namiddag ging al goed de hoogte in. Troy werd mooi 5de. Zo heeft hij zich ook eens kunnen uitleven. In de namiddag een ritje gaan losfietsen.
Dan alles klaar maken in de juiste bags. Dit moet juist zijn want het zou vervelend zijn als het juiste er niet in zat. Deze mochten we al gaan afgeven alsook onze fiets mocht het fietsenpark in. Nu terug even gaan afkoelen en ontspannen in dat mooie zwembad want in de namiddag temperaturen rond de 42°.
Zondag 's ochtends om 4h opgestaan voor een stevig ontbijt. Ja probeer dan maar eens iets degelijk te eten. Toch 5 pannenkoeken op. Tegen 6h waren we ter plaatse om alles nog eens te checken en dan beginnen de zenuwen te komen want de start is niet ver meer weg.
Dan werd er afgeroepen dat de temperaturen nog hoger gingen zijn dan gisteren en er is besloten de wedstrijd te halveren. Het was niet verantwoord in deze hitte? ja dat was wel even slikken. Ik was wel teleurgesteld. 6 maand leven en trainen naar deze challenge die dan een halve werd. De organisatie had op dat moment wel gelijk maar voor ons als atleet moeilijk te aanvaarden.
De wedstrijd dan, het zwemmen ging redelijk. Het was zonder wetsuit wat voor een mindere zwemmer als ik moeilijker is. Ik kwam rond de 150ste plaats uit het water. De fiets op en het ging direct heel goed. Ik heb die 90km tegen 40km/h afgelegd en dat is niet slecht. Ik voelde me nog steeds goed en kon het lopen als 107de beginnen. Nu voelde je wel dat het heet werd en heb die 21km in temperaturen boven de 42° moeten afleggen. Veel drinken en nat maken was de boodschap. Ik kwam mooi als 97ste binnen van de 1200 atleten. Hier ben ik ongelofelijk tevreden mee. Ik laat toch weer een pak man achter. Dus mijn conditie was goed.
Achteraf ben ik nog steeds een beetje teleurgesteld dat het geen hele was maar ja dat is het leven zeker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten